BURACZANE TRÓJWARSTWOWE TOFURNICZKI!

Od zawsze kochałam buraczki, ale do tej pory jadłam je tylko w wersji słonej. Najczęściej na ciepło lub z chrzanem do niedzielnego obiadku u babci.
 Jednak dziś postanowiłam nieco zaszaleć i tak oto powstały trójwarstwowe tofurniczki!
Brzmi szalenie, ale gwarantuję  że smakują niesamowicie. Dodatkowo są w wersji na zimno więc idealnie ochłodzą nas od środku w upalne dni!
Po tak krótkim wstępie pora przejść do przepisu! 
💜







Składniki:

Spód:

★70g daktyli
★60ml mleka roślinnego (ja użyłam sojowego)
★20g orzechów arachidowych
★60g mąki owsianej

Warstwa budyniowa:
★opakowanie budyniu
★1 i 3/4 szklanki mleka roślinnego (ja użyłam sojowego)
★1 łyżka ksylitolu

Warstwa sernikowa:
★200g ugotowanych buraków 
★300g naturalnego tofu
★1/3 szklanki oleju ryżowego/rzepakowego
★50g syropu z agawy (lub inne płynne słodzidło)
★szczypta soli

Wykonanie:

1. W blenderze umieszczamy wszystkie składniki na spód i dokładnie blendujemy. Gotową masę przekładamy po 1 łyżce do silikonowych foremek i wstawiamy do lodówki.

2. Budyń przyrządzamy według instrukcji na opakowaniu i dosładzamy łyżką ksylitolu.
3. Odstawiamy gotowy budyń na bok, aby się ostudził.

4. W tym czasie do miski wkładamy pokrojone i ugotowane buraczki, tofu, olej, syrop z agawy i sól. Blendujemy do uzyskania idealnie jednolitej masy.

5. Na schłodzone spody układamy po 1 łyżce budyniu i 2 łyżkach masy sernikowej. 

6. Gotowe babeczki możemy udekorować granolą, suszonymi owocami, orzechami lub wiórkami kokosowymi i wstawiamy na noc do zamrażarki.

7. Przed spróbowaniem najlepiej wyjąć babeczki na 15 minut aby lekko odtajały. 
8. I życzę smacznego! 😋





Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Marchewkowe kulki pełne mocy!

Dyniowo-kokosowe batoniki w czekoladzie! 🍫🍫🍫

Niebiańskie dyniowe ciacha nadziewane....brownie! 🍪