Najprostsze ciasto świata....czyli wegański chlebek bananowy!

Chyba każdy z was słyszał już o chlebku bananowym, a przynajmniej 80% również go próbowało. Ile ludzi tyle opinii i modyfikacji tego przepisu, moja przyjaciółka dodaje nawet dżem :D Ja zostaje przy mojej ulubionej wersji czyli orzechowo-cynamonowej 🍌 Nie ważne ile razy go robię zawsze wychodzi perfekcyjny (skromnie mówiąc 😜), wilgotny i mięciutki
w środku oraz delikatnie chrypiący na zewnątrz! A jakby tego było mało jest WEGAŃSKI
 i myślę, że nie jeden roślinożerca skusiłby się na kawałek. I jak tu nie kochać tego przepisu?! Ja osobiście go uwielbiam i mam do niego pewien sentyment, ponieważ był to mój pierwszy wypiek z myślą o czysto wegańskim składzie. Od tego niepozornego chlebka zaczęłam wegańską przygodę, a moją kuchnią zawładnęły roślinne dania!🌱 Więc jeśli ktoś uważa, że kuchnia wegańska jest nudna, monotonna, uboga i nie da się na niej przeżyć to serdecznie zapraszam do mnie ;)




Składniki:
★3 bardzo dojrzałe banany
★2 łyżki masła orzechowego (najlepiej kremowego)
★1 łyżka cynamonu
★1/2 szklanki syropu klonowego
★1.5 szklanki mąki (ja zazwyczaj używam jaglanej i owsianej)
★szczypta soli
★1 łyżeczka proszku do pieczenia
★1/2 szklanki mleka roślinnego
★pokruszone orzechy, pestki słonecznika, kawałki czekolady, suszone owoce (opcjonalnie)




Wykonanie: 


1. Banany obrać ze skórki i rozgnieść widelcem lub zblendować. 

2. Dodać masło orzechowe, syrop klonowy, sól oraz mleko i dokładnie wymieszać drewnianą łyżką.


3. Następnie połączyć z pozostałymi składnikami i mieszać do
całkowitego połączenia masy. 


4. Ciasto przelać do formy (najlepiej sylikonowej) i wstawić do nagrzanego piekarnika do 180 stopni na około 30-40 minut. 


5. Po tym czasie pozostawić chlebek w piekarniku do ostygnięcia. 


6. I nasz wypiek jest gotowy to zjedzenia, moje ulubione połączenie to masło orzechowe
i świeże jagody lub dżem! SMACZNEGO!
 💝


Jak sami widzicie i mam nadzieję, że sprawdzicie, przepis jest banalny i nie potrzeba wiele czasu ani ogromnej ilości składników na jego wykonanie. Podsumowując jest to łatwa i pyszna porcja zdrowia, która dostarczy zdrowe i potrzebne składniki naszemu organizmowi, a także idealnie nada się do porannej kawy z mamą lub przyjaciółką! ☺️ 






PS. Koniecznie dajcie znać jeśli wypróbujecie mój przepis i wam posmakuje. Zapraszam na mojego instagrama dla kolejnej dawki inspiracji ;) vegenika

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dyniowo-kokosowe batoniki w czekoladzie! 🍫🍫🍫

Marchewkowe kulki pełne mocy!

Torcik z obłędnym musem orzechowym! 🎂