Wyjątkowy sposób na....owsiankę!

Owsianka...od zawsze kojarzyła mi się ze zdrowym odżywianiem i dietą. Dlatego na początku mojego #fitlifestyle jadłam ją prawie codziennie. Zazwyczaj było to kilka łyżek płatków owsianych, jogurt naturalny i odrobina miodu. Pewnie nie zdziwi was fakt, że wyglądała jak breja
 i po tygodniu miałam jej serdecznie dość ale jadłam dalej, bo przecież to "samo zdrowie" i dzięki temu też schudnę (tak, byłam bardzo mało doświadczona 
😂). Czasem kroiłam banana żeby jakoś przebrnąć i zjeść wszystko. W końcu dałam sobie z nią spokój, bo na słowo "owsianka" aż mnie mdliło i z całego serca jej nienawidziłam! 
Wraz z czasem, kiedy bardziej zagłębiałam się w temat zdrowego odżywiania, miałam wzloty i upadki, uczyłam się na swoim organizmie i po kilku latach udało mi się chyba uchwycić sens tego stylu życia. W między czasie założyłam konto na Instagramie (Vegenika) i poznałam owsiankowych artystów! Nie mogłam uwierzyć, że to danie można podać na tak wile smacznych sposobów, a do tego sprawić, że wygląda jak dzieło sztuki! 🙈

A jak to wygląda dzisiaj? Z czystym sumieniem powiem, że nie wyobrażam sobie tygodnia bez owsianki na śniadanie! Jednak jestem z osób, które szybko się nudzą więc dbam oto, aby każda była inna i wyjątkowa na swój sposób! 
 Dziś przygotowałam dla was kilka ciekawych pomysłów
 i inspiracji jak zwykłą, szarą owsiankę zamienić
w przepyszny, kolorowy posiłek! 
🌟


NR 1

Cukiniowa owsianka z czarną porzeczką i chia! 



Składniki na 2 porcje:



★1/2 cukinii (startej na małych oczkach)
★3/4 szklanki płatków owsianych 

★3/4 szklanki mleka roślinnego
★3/4 szklanki wody

★1 łyżeczka cynamonu

★1-2 łyżki syropu klonowego
★garść świeżej lub mrożonej czarnej porzeczki
★2 łyżki nasion chia★bakalie, nasiona, orzechy do dekoracji


Wykonanie:

1. W rondelku podgrzewamy mleko oraz wodę i wsypujemy płatki owsiane. 


2. Następnie dodajemy startą cukinię, cynamon, syrop klonowy i mieszamy. 


3. Zmniejszamy gaz i podgotowujemy około 15 minut, co jakiś czas mieszając.

4. W między czasie na patelni podgrzewamy czarną porzeczkę, a gdy puści wodę podajemy chia i energicznie mieszamy przez około 3-4 minuty.

5. Gdy wszystko będzie gotowe do przygotowanych słoiczków przelewamy owsiankę, przekładamy czarną porzeczką i dekorujemy ulubionymi dodatkami. Ja postanowiłam użyć domowej granoli i jagód goji.

6. Tak przygotowane słoiczki wstawiamy do lodówki na całą noc, aby następnego dnia rano mieć pyszne, zdrowe śniadanie! 
💜


NR 2 

Kawowa owsianką z komosą ryżową i jagodami!




Składniki na 1 porcję: 





 ★1/3 szklanki komosy ryżowej
 ★1 i 1/2 szklanki mleka roślinnego
 ★1 filiżanka espresso lub 1 łyżka kawy rozpuszczalnej
 ★szczypta soli
 ★2 łyżki syropu klonowego
 ★spora garść jagód
 ★ulubione bakalie 
 ★1/2 szklanki płatków owsianych




Wykonanie:

1 W garnuszku  podgrzewamy mleko roślinne (u mnie kokosowo-ryżowe) i wsypujemy płatki owsiane oraz komosę ryżową. Doprowadzamy do wrzenia, zmniejszamy gaz
i gotujemy około 15-17 minut co jakiś czas mieszając.

2. W połowie tego czasu dolewamy espresso. Gdy owsianka wchłonie cały płyn dodajemy sól, syrop klonowy i dokładnie mieszamy. 


3. Przekładamy naszą owsiankę do miseczki lub innego naczynia, posypujemy jagodami oraz ulubionymi dodatkami (ja użyłam mieszanki orzechów, jagód goji, pestek dyni i słonecznika) i zjadamy! 😋



NR 3

Miękowa owsianka z karobem i ziarnami kakao!



Składniki na 2 porcje: 
  

★2 szklanki płatków owsianych
★2 szklanki wody
★2 szklanki mleka roślinnego
★1 łyżka mielonego siemienia lnianego 
★kilka listków świeżej mięty 
★3 łyżki karobu 
 ★1 łyżka nasion chia 

★2-3 łyżki ziaren kakao 

★orzechy lub inne bakalie


Wykonanie: 

1. W garnuszku podgrzewamy wodę oraz mleko. Dodajemy płatki owsiane, zmielone siemię lniane, nasiona chia, karob
 i posiekane listki mięty. 


2. Dokładnie mieszamy składniki, zmniejszamy ogień
i gotujemy pod przykryciem około 15 minut aż płatki wchłoną cały płyn.

3. Gdy owsianka będzie gotowa przelewamy ją do miseczki, posypujemy ziarnami kakao, dodajemy ulubione orzechy/owoce/ bakalie i jeeeeemy! 
😍




NR 4

 Kakaowa owsianka z puddingiem chia i mixem orzechów! 






Składniki na 2 porcje:

★1 szklanka płatków owsianych 
★2 szklanki wody
★1 duża łyżka kakao
★4 łyżki syropu daktylowego

★szczypta soli
★1 puszka mleczka kokosowego
★4-5 łyżek nasion chia

★garść jagód/malin/truskawek
★mix ulubionych orzechów


Wykonanie:

1. Płatki owsiane gotujemy w wodzie z kakao i 3 łyżkami syropu daktylowego do momentu aż wchłoną całą wodę. 

2. W tym czasie przelewamy mleczko z puszki do większej miski, wsypujemy chia, 1 łyżkę syropu daktylowego i za pomocą trzepaczki energicznie mieszamy przez kilka minut.

3. Do przygotowanych szklanek/słoiczków po równo przelewamy  owsiankę, następnie garść jagód lub innych ulubionych owoców, pudding chia, a na koniec dekorujemy ulubionymi orzechami (ja użyłam orzechów laskowych, arachidowych, nerkowców praz pestek dyni).

4. Tak przygotowaną puddingo-owsiankę wstawiamy do lodówki na noc, a rano cieszymy się smakiem!
😋





Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Marchewkowe kulki pełne mocy!

Dyniowo-kokosowe batoniki w czekoladzie! 🍫🍫🍫

Niebiańskie dyniowe ciacha nadziewane....brownie! 🍪